New announcement. Learn more

DE ALONGSIDERS DOBBELSTEEN

Het Alongsidersspel - tof dat je het in handen hebt💥

Het spel is gebaseerd op de tekst uit Micha 6:8 "Hij heeft u, mens, bekendgemaakt wat goed is. En wat vraagt de HEERE van u anders dan recht te doen, goedertierenheid lief te hebben en ootmoedig te wandelen met uw God." (HSV)

Of in het Engels: “... And what does the Lord require of you? To act justly and to love mercy and to walk humbly with your God.” (‭‭NIV‬‬)

Instructie

Het spel is simpel: je gooit de dobbelsteen en afhankelijk van het vak dat je gooit doe je als groep de opdracht die bij het vak past. De opdrachten vind je hieronder. Uiteraard mag je zelf lekker creatief zijn in hoe je de opdracht precies uitvoert.

Lekker bezig? Gave opdracht gedaan? Post het op de social media  #Alongsiders.
Veel plezier!

Het Alongsiders logo

De vraag is "Voor wie ben jij deze week een Alongsider geweest?" Bij wie mocht jij afgelopen week langzij komen en gewoon even samen oplopen, even helpen, een bemoediging zijn? Deel het met je groep.

Hoe heb je dat gedaan? Wat vond de ander ervan? Wat heb je gedaan? Wat was de aanleiding?

Do Justice

Gerechtigheid doen - maar ja, hoe doe je dat? Verzin iets dat je nu kunt doen om "gerechtigheid doen" vorm te geven en voer dit samen uit.

Wees creatief: waar kunnen jullie je openlijk uitspreken tegen ongerechtigheid (Micha was een profeet die dat ook deed)? Welk gebed kunnen jullie bidden? Wie kunnen jullie ondersteunen in zijn / haar missie voor gerechtigheid?

Love Mercy

Goedertierenheid liefhebben - hoe doe je dat in de praktijk? Verzin iets dat je nu kunt doen om "goedertierenheid liefhebben" vorm te geven en ga ermee aan de slag.

Wie kunnen jullie nu bemoedigen? Gewoon een app-je, een belletje, neem een video op en deel 'em. Ff snel langs bij iemand in de buurt. Even iets doen - misschien maken jullie gewoon onverwachts even de kerk schoon. Welke ideeën hebben jullie zelf?

Walk Humbly

Nederig wandelen met je God. Hoe doe je dat? Verzin iets dat je nu kunt doen om "nederig te wandelen met je God" en doe het samen.

God is je Schepper - en wij zijn Zijn maaksel. Dat maakt nederig. Kun je een lied zingen waarin je Hem aanbid? Kun je iets doen in de schepping waarmee je Hem eert? Hoe kunnen jullie je nederigheid voor Hem uitdrukken? Wees creatief😉

M 6:8

Het staat voor Micha 6:8 - je weet wel dat kleine profeten-boekje uit de Bijbel. Deel met de anderen uit de groep: Wat heeft jou afgelopen week aangesproken uit de Bijbel? Wat heeft God tot jou gezegd?

De Bijbel is het woord van God en Jezus leeft. Wat heb je de afgelopen week van Hem gehoord? Wat sprak je aan? Hoe heb je daarin iets van Jezus gezien? Deel het en bemoedig elkaar.

De QR code: Lekker - jij hoeft niets te doen😉

Doorgeven die beurt.

Als de dobbelsteen op de QR code valt hoef je niets te doen en geef je hem lekker door aan de volgende.

 

This product has been added to your cart

CHECKOUT